BORBA ZA BUDUĆNOST SRBIJE – NENAD BOROVČANIN

Кako vidite trenutni odnos države prema mladima?

Institucije, Premijer, ministarka sporta i omladine, i ja kao neko ko je direktno zadužen za omladinu dajemo sve od sebe da poboljšamo status i položaj omladine koji ona trenutna ima u našem društvu. Ne kažem da je to ranije loše rađeno, ali nema sumnje da uvek može bolje i više. Evropska komisija za proširenje pozitivno je ocenila sprovođenje Zakona o mladima i sprovođenje Nacionalne strategije za mlade. To jeste satisfakcija svima nama koji smo zaduženi za sprovođenje tih dokumenata ali naš primarni zadatak i cilj koji sam ja postavio sebi dolaskom na mesto državnog sekretara za omladinu je da žto viže stvari koje su definisane Zakonom i Strategijom oživim, da reči postanu dela, da se projekti realizuju, da omladina bolje živi.

Koliko ima dodirnih tačaka između sporta i jedne državne funkcije?

Bavljenjem sportom formirao sam se kao ličnost sa zdravim, ispravnim stavovima. Kao sportista naučio sam šta su fer odnosi, maksimalna posvećenost, plemeniti ciljevi, prihvatao poraze kao lekcije, a pobede kao motive za dalje, više i bolje. U sportu sam naučio da ističem ljubav i odanost svojoj državi, al ii da pokažem otvorenost prema svetu i želju da učestvujem i takmičim se u evropskim i svetskim okvirima. Nista se nije promenilo ni sada. Takav sam i na državnoj funkciji. 

Kako unaprediti položaj mladih u Srbiji?

Omladina je usled krize i tranzicije poslednjih desetak godina postala ravnodušna, nekako letargična, apatična… To mora da se menja. Moramo da aktiviramo mlade, da ih pokrenemo, da omogućimo da kroz razne projekte učestvuju aktivno u društvenom i političkom životu. Mladi su budućnost, ali isto tako oni imaju puno pravo da odlučuju o svom životu i svojoj budućnosti direktno kroz institucije, konkretnim delovanjem. Mi imamo trenutno 137 lokalnih kancelarija za mlade koje su povezane sa lokalnim samoupravama i našim ministarstvom. Veoma je važno da aktiviramo omladinu i za početak kroz rad tih kancelarija omogućimo im da se osećaju korisno i da se u isto vreme i pitaju oko donošenja odluka u njihovim sredinama, jer se tiče njihove budućnosti.

Koje projekte planirate kao podršku mladim talentima?

Vlada Srbije i u ovim teškim vremenima nalazi način da investira u najtalentovanije mlade ljude u Srbiji. Fond za mlade talente do sada je stipendirao više od osam hiljada mladih, a samo ove godine biće dodeljeno dve hiljade stipendija za srednjoškolce i studente. Stipendiramo i one koji žele da studiraju na vodećim svetskim univerzitetima, a ispunjavaju uslove. Oni su buduća intelektualna elita Srbije i budući motor razvoja naše zemlje.

Vaš glavni motiv da prihvatite funkciju državnog sekretara?

Kada sam napustio boks, premijer Ivica Dačić me je pozvao da se borim za Srbiju i van ringa. Nisam se dvoumio, nisam ni razmišljao, prihvatio sam odmah, jer sam u njemu prepoznao odlučnost da na tradicionalnim vrednostima izgradi modernu Srbiju. Tu svoju odlučnost preslikao je i na svoju partiju i na politiku koju sprovodi, a ja sam se celog života vodio onom Linkolnovom “Uvek imaj na umu da je tvoja vlastita odlučnost da uspeš daleko važnija od bilo čije druge odlučnosti”.

Ivan Trajković

Leave a Reply

