ALEKSANDRA IVANOVIĆ, TV PINK – O TELEVIZIJI, MODI I FEJSBUKU

1

2

 

 

 

1. Da li su voditelji u Srbiji “zvezde” u pravom smislu te reči?

Kako se uzme. Neki jesu, neki nisu. Pravo pitanje je šta se uopšte podrazumeva pod tim zvezda?! I pod tim ko može biti voditelj .Nekada su TV voditelji kod nas bili prave zvezde ali i birani su po višim standardima, to su bili ljudi koji su morali da prodju stroge kriterijume,kojih danas više nema . Danas na TV voditelj može biti svako ko je malo snalažljiviji ili je spreman na sve samo da bude na TV ekranu…a i oni koji odlučuju o tome ko ce se pojaviti kao voditelj tesko da se vode profesionalnim standardima. I nije tako samo sa voditeljima nego u svim segmentima društva. A i pojam zvezde je danas vrlo diskutabilan. . .Sve je nekako postalo instant pa i zvezde …ako uporedite nekadašnje glumce i današnje vidite strašnu razliku ,sa pevačima ,slikarima ,piscima je isto…Kada je reč o TV, ne samo kod nas nego uopšte u svetu …uostalom danas ima toliko TV kanala da vas zaboli prst dok izmenjate programe na daljinskom…a tek voditelja… Do sada smo mogli čuti da je TV demistifikovana a ja bih dodala i vulrgarizovana…

2. Koliko je izgled bitan za jednu voditeljku?

Lepi ljudi su privlačili pažnju uvek pa i danas ali lepota je stvar ukusa . Uostalom TV se gleda .Ono što je bitno za nekoga ko se bavi televizijskim poslom i pojavljuje se pred kamerama jeste izgled ali pre svega je važno obrazovanje,lična kultura,šarm, energija ,elokventnost,prijatan glas ,smeh i osmeh…dakle mora biti kompletna ličnost. Kamera je nemilosrdna i otkriva sve ,potpuno vas razotkrije i to do najsitnijih detalja a važno je sve , boja glasa,pogled… Često sam na straniim TV vidjala voditelje koji fizički nisu toliko lepi ,ali što sam ih više gledala ,mogla sam da shvatim da su to ljudi koji imaju „ono nešto“ i da nisu slučajno tu. Volim da gledam lepe ljude na TV ali tražim suštinu,želim da me voditelj ne ostavlja ravnodušnom . To je ono kada ne želite da promenite kanal…

3. Šta misliš o voditeljkama koje vode ozbljne političke emisije, a imaju stajling primeren muzičkim show programima?

Pa ne znam takve. Naše voditeljke se oblače primereno ,nisam primetila da je neka bila neprimereno obučena a vodi političku emisiju. Inače ne mislim da sada žene na TV treba da se oblače kao časne sestre jer vode neku ozbiljnu emisiju. Svakako treba imati meru . Kada već govorimo o tome ,videla sam da su neki zamerili mojoj koleginici sa RTS-a što je imala sako na šljokice u Dnevniku za Novu godinu! Ja zaista ne vidim u tome nista loše . Momenat jeste bio za šljokice pa i u Dnevniku ,i Dnevnik može biti svečan .A ona je htela to da istakne što je potpuno u redu! Ne verujem u one gluposti da crveni karmin,lepota, nakit ili bilo koji drugi detalj odvraćaju pažnju sa vesti. Ne znam ko je izmislio takvu glupost!

4. Kako spojiti modu i novinarstvo?

Novinarstvom se ne bave samo oni koji su završili političke nauke,ima tu pravnika, agronoma, ekonomista ,menadžera,doktora,dizajnera …uz TV voditelje ide i moda hteli mi to ili ne. Jer obično se gleda kako je ko obučen. Ko je nabolje stilizovan i sl… Moda je u svakoj pori života pa i u novinarstvu…To je jedan od načina kojim se izražavamo i kroz koji nešto govorimo o sebi odnosno koji nam otkriva nešto o odredjenoj osobi.Rekla bih da je to pitanje odnosa prema sebi i prema drugima.

5. Ko je po tebi najbolje obučena voditeljka?

Ne bih mogla nijednu da izdvojim,jer mi se ne dopada sve što obuku. Ali mogla bih generalno da kažem da se moje koleginice lepo oblače . Osim toga voditeljke obično oblače stilisti pa ne mogu da procenim šta je njihov lični izbor a ja to najviše cenim ,lični pecat . Ne volim uniformisanost i ne volim da ličim na druge,komunizam je propao, nismo svi jednaki i ne treba da budemo. Svako je ličnost za sebe i to treba da se istakne. Meni je drago što sam u tako skučenom i ograničenom formatu kao što je Dnevnik uspela ,kako kažu,da se istaknem i budem drugačija od drugih voditeljki vesti. Mada ja mislim da za to nije dovoljan samo stil oblačenja. Najviđe me obradovalo što su mi na tome čestitale koleginice sa drugih TV i neki naši modni stručnjaci i naravno gledaoci. Dobijala sam čak i cveće od gledateljki..

6. Da li se može uporediti TV u Srbiji i u Americi*

Teško je to uporediti. Prvo TV i dobra produkcija zahtevaju ogromna sredstva. Osim toga u Americi vladaju drugi kriterijumi ,druga interesovanja. Kod nas ima mnogo televizija ,mi smo malo tržiste u odnosu na američko gde opet ima neuporedivo više televizija. Ali sve se globalizuje pa čak i to pa i naši programei liče na njihove. Želja mi je da provedem neko vreme i usavršim znanje na nekoj stranoj TV . Evo recimo CNN. Ja najvise volim CNN ,bukvalno se „trujem“ njihovim programom ,gledam to profesionalno . Onda valjda i ne čudi što mi je najveci profesionalni kompliment kada su ljudi sa univerziteta u Atlanti kao sto je profesor Nik Dejli , koji su obučavali ljude sa CNN , ali i nas na Pinku ,odabrali mene,uz kompliment da sam izuzetna u svom poslu.

7. Ko je tvoj uzor u svetu televizije?

TV je na neki način moj san i ljubav za ceo zivot. Još kao mala netremice sam gledala vesti i sećam se Dušanke Kalanj koja je bila prava dama kao uostalom sve dame tadašnje TV. Nisam ni sanjala da će me baš ona učiti dikciji i ponašanju pred kamerama i kako se saopštavanju vesti. Imala sam tu sreću da kada sam došla u RTS tamo zateknem Dušanku,Danku Novović,Staku Novković,Vesnu Nestorović,Ljiljanu Marković, Micu Orlovića i ostale doajene naše TV. Kao mala gledala sam Dinu Čolić , Dunju Lango…nekada su po najboljim i vrsnim voditeljima ustanovljene nagrade kao što je bila Gordana Boneti …danas nisam sigurna ko bi mogao da zasluži tako nešto…Danas nema takvih dama i takvih ličnosti. U ovom poslu kao i u životu uopšte jako je važno raditi na sebi a ja najviše cenim nepovodljivost ,lični stav ,lični pečat, biti svoj, tako da nemam nikoga koga bi navela kao uzor,volim da učim i da se ugledam na one najbolje ali uvek sam samo svoja.

8. Šta misliš o tzv. starletama kojih ima dosta u našim medijima?

Deo odgovora na to pitanje lezi možda na početku ovog intervjua. Kao što sam rekla sve je nekako vulgarizovano. Ne mislim da je to slučaj samo kod nas to smo uvezli sa takozvanom demokratijom. .odnosno u ovoj tranziciji dešava se sve i svašta pa i to da su starlete čak i voditeljke. Ne smetaju mi starlete niti lepe žene,ponekada mi smeta samo to što se ne zna gde je kome mesto… Imam utisak da je ovde nekako najveći „udar“ na voditeljke odnosno žene ,medjutim na našim TV ima toliko muških voditelja koji bi mogli da budu predmet ozbiljne kritike.

9. Da li je Internet pretnja TV u Srbiji?

Mislim da nije. Uostalom Internetom kruže TV emisije ili odlomci iz TV emisija. TV nema konkurenciju bar za sada. Govorilo se da je Internet pretnja štampanim medijima , knjigama ali eto na sreću to nije tako. TV nije uništila radio a internet neće TV.

10. Da li i koliko koristiš društve mreže Facebook i Twitter? Da li ti one pomažu u novinarskom poslu?

Koristim samo Facebook. Jedva sam ga prihvatila. Inače nisam neko ko je zavistan od kompjutera ,ne volim igrice i da gubim vreme surfujući Internetom. Fb može da mi pomogne donekle za posao i kontakte ali imam druge načine . U svakom slučaju FB je nezaobilazan način komunikacije danas.

Leave a Reply

